تزریق چربی

همه چیز درمورد تزریق چربی به سینه + مزایا و معایب آن

تزریق چربی به سینه، عملی که شاید بسیاری از شما چیزهای مختلفی درمورد آن شنیده باشید. این عمل زیبایی به برای ایجاد تناسب بین اندام های بدن انجام شده و فرم بهتری به بدن می‌دهد. علاوه بر آن بسیاری از بانوانی که به داشتن سینه‌های بزرگ علاقه‌مند هستند، برای افزایش حجم و سایز سینه‌های خود به سراغ این عمل جراحی می‌روند.

دکتر علی مروتی، پزشک فعال و باتجربه در عرصه زیبایی با انجام این عمل برای بسیاری از بانوان، به یکی از بهترین پزشکان این زمینه تبدیل شده و با فرم‌دهی بهتر بدن و شناخت درست و اصولی از آناتومی بدن هر فرد، بهترین نتیجه را به مراجعین خود هدیه می‌دهد. اما نکته مهمی که درمورد عمل تزریق چربی وجود دارد این است که اصلا این عمل چگونه انجام می‌شود؟ چه کسانی باید این عمل را انجام دهند؟

در این مقاله به بررسی تمام اطلاعات درمورد تزریق چربی می‌پردازیم، پس اگر دوست دارید داشتن سینه‌های خوش‌فرم را تجربه کنید یا اطلاعات درستی به دست آورید، تا انتها همراه ما باشید.

نداشتن تناسب در اندام ها

یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که بسیاری از بانوان با آن درگیر هستند، نداشتن تناسب اندام است. البته که منظور ما از تناسب اندام چربی‌های اضافی یا چاقی مفرط نیست، بلکه عدم هم‌خوانی اندام‌های مختلف بدن است. برای مثال ممکن است فردی اندام نسبتا توپر، اما سینه‌های کوچک‌تری داشته باشد. یا ممکن است بالاتنه زیر و پایین تنه‌ی درشتی داشته باشد. این نوع از ساختار بدن به نداشتن تناسب اندام معروف است.

با وجود چنین شرایطی بسیاری از بانوان بدین فکر می‌افتند که راهی برای رفع این مشکل پیدا کنند. تزریق چربی به سینه یکی از راه‌های است که قابل توجه‌ترین بخش از عدم تناسب را جبران می‌کند. درواقع جراح با تزریق چربی به سینه، تناسب خوبی را بین اندام‌های بدن ایجاد می‌کند. اما این امر چگونه ممکن است؟

تزریق چربی، راهی برای تناسب اندام

همانطور که گفتیم تزریق چربی به سینه باعث بهبود فرم بدن و تناسب اندام‌ می‌شود. درواقع فرایند این عمل بسیار ساده است. حتی می‌توان این عمل را یک تیر و دو نشان دانست. زیرا جراح برای تزریق چربی به بدن باید ابتدا با استفاده از دستگاه کانولا و به شیوه لیپوماتیک، چربی‌های مازاد را از نواحی اضافی بردارد، سپس همان چربی‌های اضافی را با استفاده از دستگاه و لوله‌های مخصوص مکیده و سپس به سرنگ‌های خاصی منتقل می‌کند.

پس از آن، جراح می‌تواند باتوجه به خواست مراجعه کننده و ساختار و آناتومی بدن فرد، چربی را به سینه تزریق کند. درواقع با این فرایند هم چربی‌های مازاد از بافت اصلی بدن جدا می‌شود و هم سینه‌ها فرم بهتری به خود می‌گیرد. به همین دلیل است که تزریق سینه یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی بین بانوان است.

فرم دهی سینه
فرم دهی سینه

مزیت های تزریق چربی

قطعا داشتن تناسب اندام و خوش‌فرم بودن آن یکی از ویژگی‌های ظاهری بسیار مهم است که اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن بسیاری از بانوان می‌توانند با تزریق چربی به سینه فرم بهتری به بدن خود دهند و بدون نگرانی هر لباسی را به تن کنند.

یکی دیگر از مزیت‌های تزریق چربی به سینه این است که خیالتان از بابت نوع چربی راحت است، زیرا تمام چربی‌های برداشته شده از بدن خودتان است و احتمال آسیب یا آلرژی دادن به آن بسیار کم است.

معایب تزریق چربی

در سوی دیگری از تزریق چربی، معایبی هم وجود دارد. البته که معایب یا عوارض پس از تزریق چربی برای هر عمل دیگری هم وجود دارد، اما تزریق چربی علاوه بر مزیت‌های قابل توجه، دارای معایبی هم هست که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد.

بروز آمبولی

متاسفانه یکی از ناخوشایندترین عوارضی که پس از عمل‌های زیبایی رخ می‌دهد آمبولی است. در این فرایند به سبب تحریک یا دستکاری رگ‌ها و شریان‌های اصلی خون، این بخش‌ها کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند. همین امر باعث ایجاد لخته‌های خون می‌شود. این لخته‌های خون به مرور متورم شده و نهایتا منجر به بروز آمبولی می‌شود.

جراح می‌تواند برای پیشگیری از این مشکل دقت و مهارت خود را افزایش داده و کمترین میزان آسیب یا فشار را به رگ‌های اصلی خون وارد کند.

بروز چربی‌های ناصاف

گاهی به سبب عدم تناسب میزان چربی های تزریق شده با نوع و آناتومی بدن، چربی‌ها در زیر پوست سینه به صورت ناصاف نمایان می‌شوند. بروز این عارضه مستقیما با مهارت جراح ارتباط دارد. زیرا جراح باید بداند باتوجه به آناتومی و ظرفیت بدن، چه مقدار از چربی را به سینه تزریق کند.

افزایش حجم سینه
افزایش حجم سینه

عدم تقارن و ناهماهنگی

یکی از رایج‌ترین عوارضی که برای مراجعین و پس از تزریق چربی رخ می‌دهد، عدم تقارن یا ناهماهنگی است. بدین صورت که یا به دلیل تورم و التهاب یا به دلیل عدم تجربه کافی جراح، سینه فرم نامتقارنی به خود می‌گیرد. اگر این عدم تقارن به دلیل التهاب یا ورم‌های پس از عمل باشد، دو الی سه روز بعد از تزریق چربی از بین می‌رود، اما اگر به دلیل اشتباه جراح باشد، فرد باید دوباره برای اصلاح آن به پزشک مراجعه کند.

مناسب ترین افراد برای تزریق چربی

افرادی که قصد تزریق چربی به سینه‌های خود را دارند باید در یک رده سنی مناسب برای این کار اقدام کنند. البته که این عمل برای افراد زیر 22 سال توصیه نمی‌شود. زیرا باید رشد و تکامل سینه به صورت کامل به اتمام رسیده باشد. علاوه بر آن افرادی که افتادگی یا شل بودن سینه‌های آنها بیش از حد باشد می‌توانند همزمان از عمل لیفت سینه هم استفاده کنند.

افرادی که از فرم یا حجم سینه‌های خود ناراضی هستند، افرادی که نمی‌توانند به سادگی لباس موردعلاقه خود را بپوشند، افرادی که از نداشتن تناسب اندام رنج می‌برند و افرادی که از عدم تقارن سینه رنج می‌برند، می‌توانند با تزریق چربی به سینه، تمام این مشکلات را به سادگی حل کنند.

ماندگاری تزریق چربی

یکی از رایج‌ترین سوالات درمورد تزریق چربی، مدت زمان ماندگاری آن است. درواقع نتیجه اصلی این عمل 2 الی 3 ماه پس از تزریق چربی مشخص می‌شود. همچنین بسته به میزان و نوع تزریق چربی، به مدت 3 الی 5 سال ماندگاری دارد. اما پس از آن می‌توان با صلاحدید پزشک برای ترمیم دوباره‌ی آن اقدام کرد.

دوران پس از تزریق چربی

یکی از مهم‌ترین معیارهای که در نتیجه مطلوب پس از تزریق چربی نقش دارد، مراقبت‌های دوران نقاهت است. در این دوران باید از خوردن هرگونه مشروبات الکی، استعمال دخانیات، فشار یا ماساژ سینه، انجام فعالیت‌های سنگین، خوابیدن روی شکم و سینه و مصرف داروهای خودسرانه خودداری کنید. همچنین می‌توانید درصورت داشتن عوارض شدید مانند سردرد و سرگیجه وغیره، با مشورت جراح از داروهای مسکن استفاده کنید.

اصلاح فرم سینه
اصلاح فرم سینه

هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی باتوجه به عوامل مختلف تعیین می‌شود. در بخش زیر به بیان چندمورد از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه تزریق چربی می‌پردازیم:

  • میزان چربی تزریق شده
  • تعداد دفعات انتقال آن
  • تعداد نواحی تزریق شده
  • حجم آماده سازی چربی
  • میزان چربی‌های برداشته شده
  • شیوه انجام تزریق چربی

سخن آخر

همانطور که گفتیم عمل تزریق چربی به سینه یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی نزد بانوان است. زیرا این عمل فرم بهتری به اندام بدن داده و اعتماد به نفس آنه را افزایش می‌دهد. همچنین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با گردآوری بهترین جراحان و تیم جراحی در کنار یکدیگر، مجموعه‌ای از بهترین خدمات را برای مراجعین خود فراهم کرده‌ایم. پس می‌توانید برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا