ابدومینوپلاستی

مزایای جراحی ابدومینوپلاستی

در دنیای امروزه که بسیاری از مردم به دنبال داشتن یک اندام ایده‌آل و خوش‌فرم هستند، جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم کاربردی‌ترین و مفیدترین روشی است که می‌تواند آنها را به مقصود خود برساند؛ اما مزایای جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟ شما از این جراحی چه می‌دانید؟

جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم برای از بین بردن چربی‌های مازاد نواحی شکم، پهلو و پشت انجام می‌شود. با گذشت زمان و افزایش تعداد افرادی که این عمل را انجام دادند، توجه قشر بیشتری از مردم به سوی این جراحی جلب شد؛ اما یکی از نکاتی که باعث رضایت افراد از این جراحی می‌شد، مزایا و تاثیر بسیار خوب آن در بدن بود. دکتر علی اکبر مروتی، پزشک حاذق و ماهر در عرصه عمل‌های زیبایی است که جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم را به عنوان یکی از ساده‌ترین روش‌های دستیابی به اندام ایده‌ال می‌شناسد.

خب، با وجود این تفاسیر بهتر است ابتدا عملکرد و روند عمل ابدومینوپلاستی را بررسی کرده و بفهمیم که این جراحی چه مزیت و تاثیراتی در بدن دارد. پس اگر شما هم دوست دارید با یک روش آسان به اندام موردنظر خود برسید حتما تا انتها همراه ما باشید.

ابدومینوپلاستی و نابودی چربی های شکم

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، عمل ابدومینوپلاستی برای از بین بردن چربی‌های مازادی که در نواحی شکم و پهلو جمع شده‌اند انجام می‌شود. احتمالا می‌دانید که روش‌های جراحی مختلفی برای از بین بردن چربی‌های مازاد بدن وجود دارد؛ اما ابدومینوپلاستی به صورت متمرکز روی نابودی چربی‌های شکم و پهلو کار می‌کند. عمل ابدومینوپلاستی شامل روش‌های زیر است:

  • ابدومینوپلاستی کامل
  • ابدومینوپلاستی مینی
  • ابدومینوپلاستی گرداگرد

تشخیص اینکه کدام یک از این روش‌ها سازگاری بیشتری با بدن دارد یا نتیجه بهتری را رقم می‌زند، بسته به عوامل مختلفی دارد. درواقع جراح باید با معاینه هر فرد و بررسی ساختار شکم یا میزان چربی‌های اضافی، با صلاحدید خود بهترین روش را برای ابدومینوپلاستی انتخاب کند.

از اولین قدم تا اتمام جراحی

روند عمل ابدومینوپلاستی بسیار ساده است. درواقع از آنجایی که طی این عمل، جراح فقط باید چربی‌های مازاد شکم و پهلو را از بین ببرد، بنابراین مدت زمان کمتری را برای جراحی نیاز دارد. اولین قدم برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم پیدا کردن پزشک ماهر و ارائه مدارک پزشکی است. درواقع ارائه مدارک پزشکی به جراح کمک می‌کند که درک و تسلط بیشتری روی بدن و چربی‌های مازاد شکم و پهلو داشته باشد. پس از آن فرد باید معاینات و آزمایش‌های خاصی را انجام داده و نتیجه آن را به پزشک ارائه دهد.

پس از طی کردن این روند، بخش‌های موردنظر برای جراحی شناسایی شده و در روز عمل، جراح ابتدا با مشخص کردن نواحی مخصوص، روند جراحی را آغاز می‌کند. سپس با برداشتن توده‌های چربی از بافت شکم و پهلو پوست اضافی بدن را کشیده و قسمت‌های اضافی آن را هم برش می‌دهد. این کار به بهبود فرم شکم و کمر کمک می‌کند. از آنجایی که جراح برای انجام ابدومینوپلاستی نیاز به بیهوشی عمومی دارد، فرد حین عمل هیچ دردی را حس نمی‌کند. در نهایت پس از گذشت 3 الی 4 ساعت، فرد در اتاق ریکاوری بهوش می‌آید.

جراحی لیفت شکم
جراحی لیفت شکم

مزیت های ابدومینوپلاستی چیست؟

یکی از دلایل اصلی که باعث جلب توجه افراد به عمل ابدومینوپلاستی شد، مزیت‌های متعدد این جراحی بود. درواقع این جراحی در کمترین زمان و به مفیدترین روش، تمام چربی‌های اضافی شکم که باعث ناراحتی افراد می‌شد را از بین می‌برد. در بخش زیر به برخی از مزیت‌های این جراحی نگاهی می‌اندازیم:

  • از بین بردن چربی های مازاد
  • فرم دهی بدن
  • از بین بردن بخش زیادی از ترک‌های پوستی
  • رفع افتادگی و شل بودن پوست
  • افزایش اعتماد به‌نفس
  • سفت کردن پوست شکم
  • از بین بردن چربی‌های پشت و کاهش کمر درد
  • از بین بردن مشکلات گوارشی مانند فتق
  • از بین بردن جای زخم سزارین
  • انجام آسان‌تر فعالیت‌های روزانه و ورزشی
  • دوران نقاهت بسیار کمتر
  • انتخاب سازگارترین روش برای ابدو
  • کاهش سایز

بسیاری از افرادی که جراحی ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم را انتخاب می‌کنند به دلایل مختلف از اندام خود راضی نیستند و قصد دارند به ساده‌ترین روش، از شر چربی‌های مازاد خود خلاص شوند. عمل ابدومینوپلاستی از یک سو با حذف چربی‌های مازاد و از سوی دیگر، با رفع بسیاری از بیماری یا مشکلات درونی به بهبود شرایط جسمی و ظاهری افراد کمک می‌کند.

چگونه بفهمیم به ابدومینوپلاستی نیاز داریم؟

بسیاری از افراد در طول زندگی خود با چربی های اضافی در نواحی مختلف بدن درگیر هستند. احتمالا هم برای از بین بردن این چربی‌ها، روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. علاوه بر آن، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد به سادگی لاغر نشوند یا نتیجه ماندگاری نگیرند، عدم انتخاب درست شیوه لاغری است. درواقع هر فرد باید بسته به ساختار بدن و میزان چربی‌های اضافه که دارد، روش مناسب لاغری را انتخاب کند.

به‌نظر شما چگونه می‌توانیم بفهمیم که به عمل ابدومینوپلاستی نیاز داریم؟ ابدومینوپلاستی روی چربی‌های شکم و پهلو تمرکز دارد. به همین سبب اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که فقط از چربی‌های مازاد شکم و پهلو رنج می‌برید، ابدومینوپلاستی انتخاب بهتری برای شما است.

درواقع بسیاری از افراد، چندان چربی‌های اضافی ندارند یا چاق نیستند؛ اما ساختار و سیستم بدن آنها به گونه است که با افزایش وزن، فقط با چربی‌های اضافی در نواحی شکم و پهلو روبرو می‌شوند. این دسته از افراد می‌توانند برای از بین بردن چربی‌ها ابدومینوپلاستی را انتخاب کنند.

آیا ابدومینوپلاستی باعث رفع مشکلات جسمی می شود؟

اگر به صورت اتفاقی از مردم درمورد ابدومینوپلاستی سوال کنید، احتمالا اولین نکاتی که از آن بیان می‌کنند حذف چربی‌های اضافی و بهبود فرم بدن است؛ اما عمل ابدومینوپلاستی علاوه بر این موارد، بسیاری از مشکلات جسمی را هم از بین می‌برد. در قسمتی از مقاله گفتیم که عمل ابدومینوپلاستی به رفع مشکلات جسمی مانند فتق هم میپردازد. درواقع عمل ابدومینوپلاستی با ترمیم و محکم کردن دیواره‌های شکم، از شکستن بافت شکم جلوگیری کرده و احتمال ابتلا به فتق را کاهش دهد.

مزیت های ابدومینوپلاستی
مزیت های ابدومینوپلاستی

قیمت عمل ابدومینوپلاستی

هزینه جراحی ابدومینوپلاستی بسته به روش انجام آن و برخی عوامل دیگر متفاوت است. هزینه اتاق جراحی، هزینه آزمایش‌ها، هزینه دستمزد جراح و تیم جراحی، هزینه تجهیزات استفاده شده وغیره از اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت عمل ابدومینوپلاستی است. شما می‌توانید در کلینیک ایران لیپوماتیک با مناسب‌ترین قیمت، بهترین نتیجه را دریافت کنید.

چگونه انتخاب های بهتری داشته باشیم!

اگر کسی از اطرافیان یا دوستانتان تجربه ابدومینوپلاستی را داشته باشد، می‌تواند با چند پرسش و پاسخ به اطلاعات خوبی برسید؛ اما اگر تجربه در این زمینه ندارید، باید برای انتخاب جراح و حتی شیوه انجام ابدومینوپلاستی، دقت زیادی داشته باشید. شما می‌توانید از طریق تماس با مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک، از مفیدترین و کاربردی‌ترین مشاوره‌ها برخوردار شوید. همچنین ما با معرفی بهترین و ماهر‌ترین جراحان، بهترین نتیجه را به شما هدیه می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا