ابدومینوپلاستی

اقدامات لازم پیش از ابدومینوپلاستی که جراحی را آسان تر می کند!

اگر با عمل‌های زیبایی و نکات مهم مرتبط با آن آشنایی داشته باشید، احتمالا می‌دانید که اقدامات پیش از ابدومینوپلاستی یکی از تاثیرگذارترین نکات در روند این جراحی و حتی نتایج پس از آن است. این اقدامات با وجود اهمیت زیادی که دارند، چندان سخت نبوده و افراد می‌توانند به‌راحتی آنها را رعایت کنند. آیا چیزی از این مراقبت‌ها می‌دانید؟

توضیح کامل اقدامات پیش از ابدومینوپلاستی و روند انجام آنها جزو نکاتی است که پزشک موظف به انجام آن است. این توضیحات تاثیر زیادی در ذهنیت افراد دارد به همین دلیل دکتر علی اکبر مروتی که یکی از برترین جراحان این عرصه است، مانند بسیاری از جراحان باتجربه دیگر رعایت درست اقدامات پیش از ابدومینوپلاستی را جزو اصلی‌ترین اصول جراحی می‌داند.

برای اینکه بدانیم چگونه باید اصول و نکات مراقبتی پیش از ابدومینوپلاستی را بدانیم، ابتدا باید با روند کلی آن آشنا شویم. کاری که در این مقاله به آن می‌پردازیم. پس برای آشنایی بیشتر با این اقدامات تا انتها همراه ما باشید.

تامی تاک و نابودی چربی های شکم!

اکثر افرادی که از داشتن چربی‌های مازاد شکم و پهلو رنج می‌برند به‌دنبال ساده‌ترین روش برای از بین بردن این چربی‌ها هستند. در بین تمام شیوه‌های جراحی و لاغری، جراحی ابدومینوپلاستی یکی از تاثیرگذارترین شیوه‌‌های نابودی چربی‌های مازاد است زیرا در این جراحی پزشک فقط و فقط به حذف چربی‌های مازاد شکم و پهلو می‌پردازد.

طی این روش، ابتدا جراح نقاط مشخصی از شکم و پهلو را تعیین می‌کند. سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص جراحی و باتوجه به شیوه ابدومینوپلاستی، قسمت‌های مشخص شده را برش می‌دهد. پس از برش نواحی شکم و پهلو، جراح باید پوست شکم یا پهلو را برداشته و مرحله جداسازی چربی‌ها آغاز می‌شود. در این مرحله جراح باید توده‌های چربی را از بافت اصلی و عضلات شکم جدا کند. پس از آن با کشیدن پوست شکم، فرم بهتری به کمر و پهلو می‌دهد. علاوه بر آن، با این کار قسمت‌های اضافی پوست مشخص شده و جراح می‌تواند با برش دادن آن، روند جراحی را به اتمام برساند.

در جلسات پیش از جراحی چه می‌ گذرد؟

همانطور که گفتیم توضیح اقدامات پیش از ابدومینوپلاستی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نکات در روند جراحی و حتی نتایج آن است؛ اما توضیح این اقدامات و میزان اهمیت آنها بر عهده پزشک است. درواقع در این جلسات جراح باید تمام اقداماتی که افراد پیش از جراحی ملزم به رعایت آن هستند را با بیماران مطرح کنند. علاوه بر آن، باید تمام اقدامات لازم پس از جراحی ابدومینوپلاستی را هم بیان کنند.

تیم پزشکی و جراح باید در جلسات پیش از جراحی تمام اصول مراقبتی و اقدامات پیش از جراحی را برای بیمار توضیح دهند. توضیح این اقدامات باعث می‌شود که افراد نسبت به تاثیرات این اقدامات در بدن خود آگاهی بیشتری داشته باشند. به همین دلیل شرکت در جلسات پیش از جراحی از مهم‌ترین اقداماتی است که افراد باید آن را انجام دهند.

مراقبت های لیفت شکم
مراقبت های لیفت شکم

اقدامات پیش از جراحی

همانطور که گفتیم، اقدامات پیش از جراحی اهمیت زیادی دارد. آیا شما چیزی از این اقدامات می‌دانید؟ کدام یک از این اقدامات تاثیر بیشتری در بدن دارد؟ اصلی‌ترین اقدامات و مراقبت‌های پیش از جراحی به شرح زیر است:

  • دو هفته پیش از عمل از سیگار کشیدن یا استعمال دخانیات دیگر پرهیز کنید
  • غذاهای چرب، پرکالری و پرنمک را اصلا نخورید
  • از مصرف خودسرانه داروهای ضدانعقاد خون مانند آسپرین بپرهیزید
  • سعی کنید در روز جراحی ناشتا باشید یا از 8 ساعت پیش از جراحی چیزی نخورید
  • شب قبل از جراحی شام سبک میل کنید
  • حتما قبل از جراحی استحمام کنید
  • مصرف هرگونه دارو را با مشورت پزشک متوقف کنید
  • تمام مدارک و سابقه پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید
  • اگر رژیم غذایی دارید حتما با پزشک مطرح کنید
  • اگر به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستید حتما یه تیم جراحی و پزشک اطلاع دهید
  • تمام لوازم موردنیاز خود را در روز جراحی همراه داشته باشید
  • از کسی بخواهید در روز جراحی به‌عنوان همراه با شما باشد

هدف از انجام این اقدامات چیست؟

در قسمت‌های مختلفی از مقاله گفتیم که اقدامات پیش از ابدومینوپلاستی و رعایت درست آنها اهمیت زیادی دارد. به‌نظر شما هدف از انجام این اقدامات چیست؟ یا رعایت این اقدامات چه اهمیتی دارد؟ جراحی ابدومینوپلاستی یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی است که مستقیما با استفاده از ابزارهای مخصوص جراحی و داروهای بیهوشی انجام می‌شود. به همین دلیل تاثیر زیادی در عملکرد بدن و حتی بافت‌های درونی آن دارد.

در صورتی که افراد هرکدام از این اقدامات پیش از ابدومینوپلاستی را به درستی رعایت نکنند، احتمال آسیب یا خونریزی در حین عمل را افزایش می‌دهند. برای مثال یکی از اصلی‌ترین اقدامات پیش از جراحی عدم استعمال دخانیات است، درصورتی که فردی بدون توجه به این نکته، در روزهای پیش از جراحی سیگار یا هرگونه دخانیات دیگری را مصرف کند، باعث رقیق شدن خون شده و احتمال اتفاقاتی مانند آمبولی را افزایش می‌دهد.

به همین سبب تیم پزشکی و جراح در جلسات پیش از مشاوره تاکید زیادی بر رعایت درست اقدامات پیش از جراحی دارند. هدف از تعیین این اقدامات آسان‌ کردن روند جراحی برای بیمار و تحمل کمترین میزان درد و استرس است.

تاثیرات اقدامات پیش از جراحی تامی تاک

جراحی ابدومینوپلاستی باید در شرایطی انجام شود که بدن و تمام بافت‌های داخلی بدن، آمادگی لازم برای آن را داشته باشند. به همین سبب جراح مجموعه از اصول مراقبتی را با افراد مطرح می‌کند که به آمادگی بدن با روند جراحی کمک کند.

از آنجایی که بافت‌های داخلی بدن مدت زیادی به وجود چربی‌ها و حتی سوخت ‌و سازهای طبیعی عادت کرده‌اند، باید برای حذف ناگهانی این چربی‌ها هم آمادگی داشته باشند. رعایت درست این اقدامات پیش از ابدومینوپلاستی به افراد کمک می کند که به آرامی سیستم بدن خود را آماده کرده و حین عمل استرس یا درد کمتری را تحمل کنند.

دوران نقاهت تامی تاک
دوران نقاهت تامی تاک

انتخاب بهترین مشاوران

یکی از بهترین و مفیدترین نکاتی که می‌تواند به افراد کمک کند بهترین و کاربردی‌ترین اقدامات پیش از ابدومینوپلاستی را یاد بگیرند، کمک گرفتن از مشاوران متخصص است. ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با جمع‌آوری بهترین تیم جراحی و مشاوران، مفیدترین و کاربردی‌ترین نکات درمورد اقدامات پیش از جراحی ابدومینوپلاستی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس اگر چیزی درمورد اقدامات پیش از جراحی ابدومینوپلاستی یا روند آن نمی‌دانید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا