لیپوماتیک

تاثیرات جلسه مشاوره در لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک، جراحی نام‌آشنا که احتمالا بسیاری از مردم با آن آشنایی دارند. این جراحی برای حذف چربی‌های مازاد بدن انجام شده و به همین دلیل محبوبیت زیادی نزد مردم دارد. جراحی لیپوماتیک با استفاده از ابزار و تجهیزات مختلفی انجام می‌شود؛ اما یکی از جالب‌ترین نکات درمورد این جراحی، تغییر شیوه جراحی آن از گذشته تاکنون بوده است. عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند در روند جراحی و حتی دوران نقاهت پس از آن تاثیرگذار باشد. در بین تمام این عوامل، تاثیرات جلسات مشاوره در لیپوماتیک از هرچیزی بیشتر است.

اما به‌نظر شما چرا تاثیرات جلسات مشاوره در لیپوماتیک اهمیت زیادی دارد؟ در این جلسات چه چیزهای مطرح می‌شود؟ تمام پزشکان و جراحان ماهر مانند دکتر علی اکبر مروتی، بر این باورند که جراحی‌های زیبایی مانند لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی، پیکرتراشی یا هر جراحی دیگری حتی در بهترین کلینیک زیبایی، باید با آگاهی و شناخت تمام انجام شود.

در چنین شرایطی اصلی‌ترین کاری که می‌تواند به افراد کمک کند آگاهی و شناخت خود را از روند جراحی افزایش دهند، شرکت در جلسات مشاوره پیش از جراحی لیپوماتیک است. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله، با بررسی موضوعات مطرح شده در جلسات مشاوره، روند جراحی را بررسی کرده و میزان تاثیر این جلسات در جراحی لیپوماتیک را بفهمیم. پس برای آشنایی با تاثیرگذارترین کار پیش از جراحی، با ما همراه باشید.

جراحی لیپوماتیک چیست؟

از آنجایی که جراحی لیپوماتیک محبوبیت زیادی نزد مردم دارد، احتمالا اغلب مردم می‌دانند که روند اصلی این جراحی چیست و به چه صورت انجام می‌شود. با این حساب بهتر است که پیش از هرچیز به روند این جراحی و نقش آن در بدن بپردازیم. قطعا تمام مردم از داشتن چربی‌های مازاد و چاقی بیش از حد احساس ناراحتی می‌کنند؛ به همین دلیل به دنبال راهکاری هستند که از شر چربی‌های اضافی خود خلاص شوند.

در بین تمام شیوه‌های که برای لاغری وجود دارد، جراحی لیپوماتیک یکی از بهترین و سریع‌ترین شیوه‌های لاغری است. شاید با خود تصور کنید که ورزش و برنامه‌ غذایی هم می‌تواند باعث لاغری شود، خب مسلما بله. داشتن تحرک کافی، ورزش و رژیم غذایی مناسب می‌تواند تاثیر چشمگیری در لاغری افراد داشته باشد. درواقع نمی توان منکر تاثیرات چشمگیر این روش‌ها شد.

اما نکته قابل توجهی که باعث متمایز شدن جراحی لیپوماتیک با سایر شیوه‌های لاغری می‌شود، این است که لیپوماتیک می‌تواند در کنار حذف چربی‌های مازاد، باعث سفت شدن پوست بدن، از بین رفتن سلولیت‌ها پوستی و حتی افتادگی پوست شود. علاوه بر آن روند لاغری با جراحی لیپوماتیک بسیار سریع‌تر از روش‌های دیگر است؛ به همین دلیل بسیاری از مردم برای لاغری به سراغ این شیوه کاربردی می‌روند.

مشاوره های قبل از لیپو
مشاوره های قبل از لیپو

جراحی لیپو از گذشته تاکنون

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، روش انجام جراحی لیپوماتیک از گذشته تاکنون تفاوت زیادی داشته است. درواقع اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که از گذشته از ابزارهای جراحی برای انجام عمل لیپوماتیک انجام می‌شد. در عصر امروزه به جای استفاده از تجهیزات یا ابزارهای جراحی، پزشکان از دستگاه‌های لیزری بسیار قوی برای خورد و شکسته کردن چربی‌های مازاد استفاده می‌کنند.

شاید چنین سوالی در ذهنتان ایجاد شود که اصلا چرا پزشکان باید روش دیگری را برای انجام جراحی لیپو امتحان کنند؟ برخی از افرادی که عمل لیپو را با استفاده از تجهیزات و به روش جراحی انجام می‌دادند، با حجم وسیعی از عوارض پس از جراحی رو به رو بودنند. درواقع به سبب حساسیت‌ها و سیستم ایمنی ضعیفی که داشتند، قادر به مقاومت در برابر عوارض پس از جراحی نبوده و دوران نقاهت سختی را تجربه می‌کردند.

اما با گذشت زمان، دستگاه‌های لیزری بسیار خوب جایگزین روش جراحی شد. هرچند که همچنان هم استفاده از ابزار و تجهیزات جراحی جزو پرطرفدارترین شیوه‌های جراحی لیپو است؛ اما آن دسته از افرادی که ترس از جراحی دارند یا سیستم بدنشان ضعیف است، می‌توانند از دستگاه‌های لیزری برای انجام جراحی لیپوماتیک استفاده کنند.

 چگونگی تشخیص بهترین روش برای لیپو

همانطور که گفتیم اشخاص می‌توانند روش موردنظر خود را برای جراحی لیپوماتیک انتخاب کنند. البته تشخیص اینکه کدام روش یا جراحی کدام قسمت از بدن مناسب است، باتوجه به صلاحدید جراح و آناتومی بدن فرد انجام می‌شود. به‌نظر شما تیم جراحی و پزشک چگونه می‌توانند بهترین انتخاب را برای انجام جراحی لیپوماتیک داشته باشند؟

مسلما جراح یا تیم جراحی از اول شناخت دقیقی نسبت به بدن مراجعین ندارند؛ به همین دلیل پیش از هرچیز باید با سیستم و آناتومی بدن او آشنا شوند. بررسی آناتومی بدن شخص، بیان انتظارات مراجعه کننده از جراحی و تمام این موضوعات، امری است که در جلسات مشاوره پیش از جراحی انجام می‌شود؛ به همین دلیل تاثیرات جلسات مشاوره در لیپوماتیک بسیار چشمگیر است. علاوه بر آن، اشخاص برای اینکه جراحی ساده‌تر و راحت‌تری داشته باشند، باید در جلسات مشاوره که پیش از جراحی لیپوماتیک انجام می‌شود شرکت کنند.

انتخاب شیوه جراحی لیپو
انتخاب شیوه جراحی لیپو

موضوعات مطرح شده در جلسات مشاوره

در جلسات مشاوره پیش از جراحی لیپوماتیک به موضوعات مختلفی پرداخته می‌شود. درواقع مراجعه کننده و تیم جراحی باید در چند جلسه و به صورت کامل، درمورد اصلی‌ترین مباحث مربوط به جراحی لیپوماتیک با یکدیگر صحبت کنند. در بخش زیر به معرفی برخی از اصلی‌ترین مباحث بیان شده در جلسات مشاوره پیش از جراحی لیپو می‌پردازیم:

  • توضیحات جامع و کامل از روند جراحی
  • ارائه مدارک و سوابق پزشکی فرد ( برای اطمینان از سلامت بدن و عدم حساسیت به داروهای بیهوشی)
  • بررسی کامل آناتومی بدن
  • بیان انتظارات شخص از جراحی و دستیابی به نتیجه دلخواه
  • بیان مراقبت‌های پیش از جراحی
  • توضیحات کامل درمورد مراقبت‌های بعد از جراحی
  • توصیه‌های لازم برای دوران نقاهت
  • معرفی لوازم موردنیاز برای دوران نقاهت

چرا باید در جلسات مشاوره لیپوماتیک شرکت کنیم؟

در بخش‌های قبلی گفتیم که تیم جراحی یا پزشک، اطلاع دقیقی از اندام و آناتومی بدن، یا حتی انتظارات شخص از جراحی لیپوماتیک ندارند. به همین دلیل باید پیش از هرچیز با سیستم بدن و نتیجه دلخواه مراجعین آشنا شوند. این امر فقط زمانی رخ می‌دهد که تیم جراحی جلسات مشاوره را برگزار کرده و مراجعه کننده هم در آن شرکت کند.

درواقع شرکت در جلسات مشاوره جراحی لیپو مثل یک بازی دو سر سود است. از یک سو تیم جراحی و پزشک به شناخت کاملی از آناتومی بدن شخص رسیده و می‌توانند بهترین روش را برای انجام جراحی لیپوماتیک انتخاب کنند. از سوی دیگر هم مراجعه کننده به صورت کامل با روند جراحی و چگونگی آن آشنا شده و استرس یا ترسی از آن ندارد. علاوه بر آن با تمام نکات و کارهای تاثیرگذاری که قبل و بعد از جراحی انجام می‌شود آشنا شده و دوران نقاهت ساده‌تری را تجربه می‌کند.

بهترین زمان برای شرکت در جلسات مشاوره

قطعا تاثیرات جلسات مشاوره در لیپوماتیک در هر زمان مشخص است. با این وجود بهترین زمان برای شرکت در این جلسات، حدود 1 الی 2 ماه پیش از زمان انجام جراحی است. زیرا در طی این مدت تمام اصول و نکات مراقبتی به مراجعین توضیح داده شده و آن‌ها می‌توانند این اصول را رعایت کنند. از سوی دیگر، طی این مدت بدن به تمام عادت‌ها و اصول مراقبتی عادت می‌کند و در زمان جراحی واکنش‌های درستی از خود نشان می‌دهد.

بهترین شیوه لیپوماتیک
بهترین شیوه لیپوماتیک

مشورت با اشخاصی به جز تیم جراحی!

احتمالا می‌دانید که برخی از مردم پیش از انجام جراحی لیپوماتیک یا هر جراحی دیگری، به سراغ افرادی می‌روند که قبلا سابقه انجام جراحی موردنظر را داشته است. شاید در نگاه اول این کار چندان اشتباه نباشد؛ اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که مشاوره با این دسته از افراد نباید بیش از حد باشد.

به زبان ساده‌تر، افرادی که سابقه جراحی لیپو یا سایر عمل‌های زیبایی را داشته‌اند، اغلب می‌دانند که باید پس از جراحی چه کنند؛ به همین دلیل می‌توانند دیگران را راهنمایی کنند. البته این راهنمایی بدین معنی نیست که دانش و آگاهی آن‌ها بیشتر از تیم جراحی یا پزشک است. درواقع مراجعینی که قصد انجام جراحی لیپوماتیک را دارند باید در وهله اول به نظر پزشک خود توجه کنند.

به زبان ساده‌تر، تیم جراحی یا پزشک شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به چگونگی این جراحی و آناتومی بدن اشخاص دارند؛ به همین دلیل می توانند تصمیمات درستی برای مراجعین خود بگیرند. همچنین از آنجایی که سیستم بدن افراد با یکدیگر متفاوت است، هیچکس نمی‌تواند اصول یا نکاتی که در جراحی خودش تاثیرگذار بوده را به دیگران هم توصیه کند. به همین دلیل بهترین اشخاص برای مشاوره، تیم جراحی و پزشک معالج هستند.

هزینه عمل لیپوماتیک چقدر است؟

از آنجایی که معیارهای مختلفی برای تعیین هزینه عمل لیپوماتیک وجود دارد، نمی‌توان نرخ دقیقی را بیان کرد. به صورت کلی، هزینه جراحی لیپوماتیک در سال جاری حدودا بین 20 الی 70 میلیون است. البته تعیین دقیق این هزینه به عوامل مختلفی مانند نوع جراحی، نقطه جراحی شده، دستمزد جراحی، هزینه کلینیک یا بیمارستان وغیره بستگی دارد.

مشاوره درست و رسیدن به بهترین نتیجه

جراحی‌‌های زیبایی اصولا از آن دسته جراحی‌های هستند که گزینه‌های زیادی را پیش روی اشخاص قرار می‌دهند. به همین دلیل تصمیم‌گیری درمورد چگونگی انجام آن کمی دشوار است. اگر نمی‌دانید چگونه بهترین روش و انتخاب را برای جراحی لیپو و رسیدن به اندام ایده‌آل خود داشته باشید، می‌توانید با تیم جراحی و مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید. مشاورین ما به شما کمک می‌کنند که انتخاب‌های درستی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا