لیپوماتیک

نکات مراقبتی پس از عمل لیپوماتیک

عمل جراحی لیپوماتیک امروزه به یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی زیبایی تبدیل شده است. درواقع با بهبود روش‌های جراحی لیپوماتیک، توجه بسیاری از مردم به این عمل جراحی جلب شد. به زبان ساده‌تر، عمل لیپوماتیک یکی از قدیمی‌ترین روش‌های جراحی است که از سال‌ها پیش، برای از بین بردن چربی‌های مازاد بدن انجام می‌شد.

ایران لیپوماتیک یکی از حاذق‌ترین پزشکان این عرصه است که عمل لیپوماتیک را با جدیدترین و بی‌عیب‌ترین دستگاه‌ها انجام می‌دهد. این عمل دارای نکات مراقبتی بسیار مهمی است که رعایت کردن آنها باعث دستیابیی به یک نتیجه شگفت‌انگیز می‌شود. اما به‌نظر شما این نکات مراقبتی چیست و به چه دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است؟

در این مقاله قصد داریم با بررسی تمام ابعاد و جنبه‌های مختلف عمل لیپوماتیک، چگونگی انجام آن را بررسی کرده و نکات مراقبتی آن را مرور کنیم. پس اگر قصد عمل لیپوماتیک را دارید و می‌خواهید به یک نتیجه ماندگار برسید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رسیدن به اندام خوش فرم با لیپوماتیک

قطعا داشتن اندام خوش‌فرم و زیبا یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی به شمار می‌رود. به همین سبب بسیاری از افراد با ورزش یا داشتن برنامه‌ غذایی مناسب، سعی در لاغری و دستیابی به یک اندام زیبا را دارند. اما گاهی با بروز عوامل مختلف مانند افزایش سن یا ژنتیک، دستیابی به اندام خوب و لاغری، کمی دشوار به‌نظر می‌رسید.

پیش از این، بسیاری از جراحان برای انجام عمل لیپوماتیک از شیوه‌های جراحی استفاده می‌کردند. در این روش، جراحان نواحی مخصوصی از بدن را برای جراحی انتخاب می‌کند. این نواحی شامل بیشترین میزان چربی بوده است. در این شیوه جراح با برش دادن نواحی مشخص شده توده‌های چربی را از بافت اصلی بدن جدا کرده و پوست اضافی بدن را برش می‌دهد سپس مابقی عضلات و بافت‌های اصلی بدن را بخیه زده و فرد را به اتاق ریکاوری منتقل می‌کنند.

اما یکی از عواملی که باعث شد امروزه جراحان از این روش برای لیپوماتیک استفاده نکنند بروز عوارض مختلف بود. درواقع از آنجایی که میزان جراحی و برش‌های این عمل بسیار بیشتر بود، عوارض مختلفی مانند خونریزی، عفونت، بروز ترشحات مختلف وغیره باعث شد که بسیاری از مردم نسبت به این شیوه از لیپوماتیک وحشت داشته باشند. علاوه بر آن معرفی دستگاه‌های نوین و خلاقانه با همان نقش و حتی عملکرد بهتر، باعث سهولت کار جراحان شد.

لیپوماتیک شکم
لیپوماتیک شکم

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفتیم جراحی لیپوماتیک پیش از این با استفاده از ابزارهای جراحی انجام می‌شد، اما امروزه با ارائه دستگاه‌های مخصوص، روش‌های نوینی برای لیپوماتیک ارائه شد. استفاده از دستگاه کانولا و لوله‌های مخصوص آن بهترین و مفیدترین روش برای عمل لیپوماتیک است. در این روش جراح برش‌های به اندازه 3 الی 5 میلی‌متر را روی سطوح مختلف بدن ایجاد می‌کند، سپس لوله‌های مخصوص کانولا که ظرافت خاصی دارند، وارد این حفره‌ها شده و با ایجاد حرکات ارتعاشی و دورانی، توده های چربی را به تکه‌های کوچک‌تری تبدیل می‌کنند.

پس از آن جراح با استفاده از دستگاه و لو‌له‌های مخصوص دیگری، این چربی‌های مازاد بدن را مکیده و به سرنگ‌های مختلف تزریق می‌کند. شاید با خود تصور کنید که انتقال این چربی‌ها به سرنگ‌های مختلف چه دلیلی دارد؟ پاسخ به این سوال تعیین‌کننده بارزترین مزیت لیپوماتیک است.

درواقع از این چربی‌ها برای تزریق به بخش‌های دیگری از بدن استفاده می‌شود. به زبان ساده‌تر، جراح با انتقال چربی‌های مازاد به سرنگ‌ها، آنها را به بخش‌های دیگری از بدن مانند باسن یا سینه تزریق کرده و فرم بهتری به آنها می‌دهد. استفاده از این چربی‌ها باعث فرم‌دهی بهتر بدن شده و احتمال آلرژی افراد به چربی‌های تزریق شده را کاهش می‌دهد.

اصول مراقبتی پس از عمل لیپوماتیک

رعایت تمام اصول مراقبتی در دوران نقاهت پس از لیپو از مهم‌ترین عواملی است که به شما کمک می کند که نتیجه بهتری از عمل خود دریافت کنید. درواقع از انجایی که پس از عمل لیپو بافت بدن بسیار حساس است و هنوز ظرفیت پذیرش چربی‌های مختلف را دارد، رعایت کردن اصولی مراقبتی که پزشک در جلسات پیش از عمل مطرح می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

3 الی 4 روز اول پس از جراحی لیپوماتیک

حساس‌ترین دوره در زمان نقاهت روزهای ابتدایی پس از عمل است. در این دوره باید از گن‌های طبی مخصوص استفاده کنید. علاوه بر آن باید از داروهای مسکن تحت نظر پزشک استفاده کنید. زیرا باتوجه به از بین رفتن تاثیرات داروی بیهوشی، احتمال درد در نقاط مختلف بدن وجود دارد. علاوه بر آن باید شیوه درست خوابیدن و بلند شدن را بدانید که کمترین میزان فشار به اجزای مختلف بدنتان وارد شود.

استفاده از داروهای تجویز شده و مسکن‌های لازم یکی دیگر از مواردی است که باعث کاهش درد و تسریع زخم‌های بدن می‌شود.

لیپو با استفاده از کانولا
لیپو با استفاده از کانولا

هفته اول و دوم

با آغاز هفته اول و دوم دوران نقاهت، میزان درد و عوارض پس از لیپو کاهش می‌یابد. اگر اهل پیاده‌روی یا ورزش هستید می‌توانید فعالیت‌های خود را به صورت بسیار آرام آغاز کنید. اما دقت داشته باشید که همچنان از گن‌های طبی مخصوص استفاده کنید. علاوه بر آن باید از مصرف داروهای ضدالتهاب و غذاهای چرب، الکی و مشروب پرهیز کنید.

هفته سوم الی پنجم

هفته سوم الی پنجم دقیقا دوره‌ای است که خیال افراد از عوارض و فشارها و دردهای عمل لیپو راحت می‌شود. به زبان ساده‌تر، افراد در این بازده زمانی دیگر با درد و عوارضی روبرو نخواهند بود. علاوه بر آن می‌توانند نتایج کمی از عمل خود را مشاهده کنند، اما از آنجایی که بدن هنوز درگیر التهاب‌ و ورم‌های کمی است، برای مشاهده نتایج واقعی زمان بیشتری لازم است.

در این بازده زمانی افراد می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را آغاز کرده و تحت نظر پزشک، به انجام فعالیت‌های روزانه، ورزش، خرید، قدم‌زنی وغیره بپردازند.

هفته ششم به بعد

حدود یک ماه و نیم پس از عمل لیپو، افراد دیگر نیازی به استفاده مداوم از گن‌های طبی ندارند. همچنین می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را مانند قبل ادامه داده و به مرور زمان با نتایج واقعی عمل خود مواجه شوند. نتایج واقعی این عمل پس از گذشت 3 الی 4 ماه و به مرور زمان نمایان می‌شود.

آیا دوران نقاهت لیپو نیاز به پرهیز غذایی دارد؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که بسیاری از بانوان در جلسات پیش از عمل با پزشک خود مطرح می‌کنند، این است که ایا در دوران نقاهت برنامه غذایی مخصوصی دارند؟ یا باید از خوردن غذای خاصی پرهیز کنند؟ مسلما رعایت برنامه غذایی عامل بسیار مهمی است. اما این امر به این معنی نیست که در تمام دوران نقاهت غذای ویژه‌ای بخورند. بلکه برنامه غذایی بسیار ساده‌ای به افراد توصیه می‌شود که باعث سهولت دوران نقاهت هم می‌شود.

  • پرهیز از مصرف مشروبات الکی
  • عدم استعمال دخانیات
  • خوردن سوپ و غذاهای نرم
  • نخوردن غذاهای چرب و فست‌فود
مرقابت های پس از لیپوماتیک
مراقبت های پس از لیپوماتیک

انتخاب کلینیک معتبر

از دیگر عوامل مهمی که می‌تواند استرس افراد را از عمل لیپو کاهش دهد، داشتن تیم جراحی بسیار کاربلد و پزشک حاذق است. داشتن تیم ماهر و پزشک با تجربه باعث افزایش اطلاعات و آگاهی فرد نسبت به عمل لیپو و چگونگی آن می‌شود. ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با گردهم‌آوری بهترین جراحان، تیمی از برترین خدمات و پزشکان را برای مراجعین خود آماده کرده‌ایم. پس می‌توانید بدون استرس، عمل خود را به ما بسپارید.

سخن پایانی

اگر جزو افرادی باشید که به عمل‌های جراحی علاقه‌ دارند یا اطلاعات خوبی از آن دارند، قطعا باید بدانید که مراقبت‌های پس از عمل مهم‌ترین عامل در دستیابی به نتیجه مطلوب است. پس با رعایت نکات مراقبتی پس از عمل لیپوماتیک، دوران نقاهت آسانی را برای خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا