عمل بینی

آیا مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل جراحی بینی ممنوع است؟

مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل جراحی بینی باعث می‌‌شود آب بدن کم شود. زیرا بدن الکل را تجزیه می‌‌کند به همین دلیل مصرف آب در بدن بالا می‌‌رود. کم شدن آب در بدن باعث باز شدن رگ‌های خونی بدن می‌‌شود. در نتیجه سبب بد فرم شدن بینی شما خواهد شد حتی در بیشتر مواقع بعدا دچار مشکلات تنگی نفس می‌شوید؛

بنابراین مصرف نوشیدنی‌های الکلی بعد از عمل جراحی بینی ممنوع بوده و رعایت نکات و مراقبت‌ها در روند بهبود تاثیرگذار است. دکتر علی مروتی در جلسات معاینه قبل و بعد از عمل و همچنین در روز جراحی، تمام نکات لازم را به زیباجویان توصیه خواهد کرد.

در این مطلب قصد داریم به معایب و مشکلاتی که قرار است بعدا با آن مواجه شوید بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

معایب استفاده از مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل جراحی بینی

اگر بخواهیم به طور کلی درباره معایب مصرف مشروبات الکلی و سیگار نکاتی را بگوییم، می‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تنگ شدن رگ‌‌های خونی: نیکوتینی که در سیگار وجود دارد روی رگ‌های خونی تاثیر می‌‌گذارد و باعث تنگ شدن رگ‌‌ها می‌‌شود.
  • عفونت کردن زخم‌ها: افرادی که در مدت زمان درمان از الکل و سیگار استفاده کرده‌اند، زخم‌هایشان عفونت می‌‌کنند. همچنین ممکن است تورم صورت افزایش پیدا کند.
  • ورم و کبودی را افزایش می‌‌دهد: کشیدن سیگار و مصرف الکل ورم و کبودی صورت را افزایش می‌‌دهد. همینطور باعث می‌شود دیرتر جای آن‌ها از بین رود.
  • جای زخم‌ها باقی می‌ماند: سیگار کشیدن باعث مردگی بافت‌های صورت می‌‌شود. به علاوه ممکن است جای زخم‌ها در طولانی مدت بهبود پیدا نکند.

تا چه مدت زمانی باید از مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل جراحی بینی جلوگیری کرد؟

مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل جراحی بینی می‌‌تواند مانند نوشیدن قبل از جراحی بینی جدی باشد. اگر شما بلافاصله بعد از جراحی بینی شروع به نوشیدن الکل کنید، رگ‌های خونی بینی باز می‌‌شود و این امر باعث متورم شدن بینی می‌شود و دوران درمان را طولانی‌تر می‌کند.

اگر قصد دارید بعد از عمل جراحی بینی شروع به مصرف مشروبات الکلی کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. اغلب پزشکان توصیه می‌‌کنند تا ۶ ماه بعد از عمل سمت مشروبات الکلی نروید تا بدن شما به خوبی ترمیم شود.

الکل بعد از عمل بینی
آیا مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل جراحی بینی ممنوع است؟ 7

قبل از جراحی بینی می توان از مشروبات الکلی استفاده کرد؟

نوشیدن الکل خون را رقیق می‌‌کند و اگر شما قبل از عمل جراحی الکل مصرف کنید در حین عمل، خونریزی بیشتری خواهید داشت. در شرایط وخیم‌تر ممکن است شما را در خطر اغما و مرگ قرار دهد.

مصرف الکل باعث کاهش تاثیر داروهای بیهوشی می‌‌شود و برای اینکه بدن کاملا بی‌حس و بیهوش شود، پزشک مجبور است مقدار بالاتری از داروهای بیهوشی را به شما تزریق کند. استفاده بیش از حد از داروهای بیهوشی روی سیستم گوارش و قلب تاثیر می‌‌گذارد و ممکن است سلامت فرد را به خطر بیندازد. پزشکان توصیه می‌‌کنند یک ماه قبل از جراحی بینی الکل را کنار بگذارند تا بدن برای این عمل آماده‌تر باشد.

افرادی که الکل مصرف می کنند، می توانند عمل جراحی بینی را انجام دهند؟

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه جراحی‌های بینی، پزشکان می‌‌توانند برای هر گروهی از مراجعین عمل بینی را انجام دهند. کسانی که الکل را به صورت مدام مصرف می‌کنند، برای جراحی بینی باید با دستور پزشک الکل را کنار بگذارند و مراقبت‌هایی انجام دهند تا نتیجه عمل مورد قبول آن‌ها باشد.

کلام پایانی

عمل بینی حدود ۲ الی ۳ ساعت طول می‌‌کشد، اما نتیجه آن تا آخر عمر با فرد باقی می‌‌ماند. به همین دلیل سعی کنید مصرف مشروبات الکلی بعد از عمل جراحی بینی را کنار بگذارید و برای شروع مصرف با پزشک خود صحبت کنید.

تمام مراقبت‌‌های قبل و بعد از عمل بینی را جدی بگیرید و همه آن‌ها را رعایت کنید. همچنین سعی کنید در انتخاب پزشک خود سختگیر باشید تا نتیجه عمل مورد قبول شما باشد. چنانچه عمل بینی انجام داده‌اید یا در دوران نقاهت آن به سر می‌برید، می‌توانید تجربیات خود را درباره ‌مراقبت‌های بعد از عمل بینی با ما و دیگر مخاطبان ایران لیپوماتیک درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا