عمل بینی

مراقبت های قبل از جراحی بینی، بایدها و نبایدها

احتمالا برخی از شما یا اطرافیانتان تجربه جراحی بینی را داشته‌اید. این جراحی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین عمل‌های بینی است که معمولا تغییرات زیادی را در فرم صورت ایجاد می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نکات، مراقبت‌های پیش از جراحی بینی است. درواقع این مراقبت‌ها و رعایت کردن یا نکردن آن می‌تواند نتیجه عمل را به صورت کلی تغییر دهد.

ایران لیپوماتیک یکی از جراحان عرصه زیبایی است که بخش زیادی از نتیجه جراحی بینی را مرتبط به مراقبت‌های پس از عمل می‌داند. خب، به‌ عقیده شما این نکات و اصول مراقبتی چیست که تاثیر آن اینقدر چشمگیر است؟ در این مقاله قصد داریم با بررسی مهم‌ترین نکات درمورد جراحی بینی، تمام مراقبت‌های قبل از آن را بررسی کرده و ببینیم که در صورت رعایت نکردن آن چه اتفاقی رخ می‌دهد.

پس اگر دوست دارید بینی خود را جراحی کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند که جراحی بینی را با کمترین میزان درد و استرس تجربه کنید.

جراحی بینی، انتخاب اغلب مردم

یکی از ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین اجزای صورت که بسیاری از افراد نسبت به آن حساسیت بیشتری دارند بینی است. به زبان ساده‌تر، اگر برای ایجاد تغییر و تحول در چهره خود تنها یک انتخاب داشته باشند، احتمالا به سراغ جراحی بینی می‌روند. به همین سبب جراحی بینی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی شناخته می‌شود.

اما علاوه بر تغییرات ظاهری که در چهره ایجاد می‌شود و اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد، باعث رفع بسیاری از مشکلات جسمی هم می‌شود. درواقع بسیاری از افراد به سبب نوع بینی خود و فرم قرارگیری غضروف‌ها، با مشکلات مختلف تنفسی روبرو هستند.

تشخیص اصلی ترین معیارها برای جراحی بینی

اگر جزو افرادی هستید که به جراحی بینی علاقه دارید اما نمی‌دانید چگونه و از چه طریقی اقدام کنید، باید بگوییم که اولین قدم تحقیق و جست‌و‌جو درمورد یک جراح ماهر و کاربلد است. درواقع جراح باید از تجربه و سابقه کافی برخوردار باشد. همچنین باید فرم بینی شما را به درستی تشخیص داده و نسبت به قرارگیری غضروف‌ها یا نازک و کلفت بودن پوست بینی، جراحی را انجام دهد.

بنابراین ابتدایی‌ترین قدم برای جراحی بینی، انتخاب جراح ماهر است. پس از آن می‌توانید با تیم جراحی و پزشک مشورت کرده و باتوجه به انتظاری که از جراحی بینی دارید، بهترین شیوه را برای عمل بینی خود انتخاب کنید. مشاوران ما در کلینیک ایران لیپوماتیک با ارائه بهترین تیم جراحی و پزشکان به شما کمک می‌کنند. اما به‌نظر شما این انتظارات چگونه باید مطرح شود؟

برگزاری جلسات مشاوره

همانطور که گفتیم مشورت با جراح و بیان انتظارات یکی از بهترین کارهای است پیش از جراحی انجام می‌شود. اما فواید این جلسات چیست؟ در اولین جلسه‌ای که افراد با جراح داشته باشند از آنها خواسته می‌شود یک‌سری از آزمایشات را انجام دهند. همچنین فرمی به آنها داده می‌شود که تمام اطلاعات شخصی و پزشکی مانند سابقه جراحی، سابقه مصرف داروی خاص، سابقه حساسیت یا آلرژی به دارو وغیره در آن درج شود.

پس از گذشت چند روز و انجام آزمایشات، افراد باید نتیجه آزمایش را به همراه فرم تکمیل شده به جراح خود ارائه دهند. جراح پس از بررسی آزمایشات و فرم تکمیل شده، روند معاینه را انجام می‌دهد. در این روند جراح می‌تواند بهترین شیوه برای جراحی بینی را انتخاب کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های انجام معاینه این است که جراح می‌تواند با بررسی نوع ساختار بینی و نکات مهمی که در آزمایشات ذکر شده، سازگارترین روش را برای جراحی انتخاب کند.

در نهایت پس از انجام معاینات، فرد می‌تواند انتظارات خود را از جراحی بیان کند. نوع شکل بینی پس از جراحی یا میزان کوچکی و فرم‌دهی آن، از اصلی‌ترین معیارهای افراد برای جراحی بینی است. تیم جراحی و پزشک می‌توانند با فرد مشورت کرده و پس از بیان اصول مراقبتی، در نهایت بهترین تصمیم را بگیرند.

مراقبت های پیش از عمل بینی
مراقبت های پیش از عمل بینی

اصول مراقبتی قبل از جراحی بینی

مراقبت ‌های پیش از جراحی بینی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در جلسات مشاوره بیان می‌شود. همچنین جراح و تیم مخصوص تاکید زیادی بر این نکات دارند زیرا عدم رعایت هرکدام از این نکات می‌تواند تغییرات زیادی را در بدن ایجاد کرده و مانع انجام جراحی شود.

  • دو هفته پیش از عمل، از مصرف داروهای ضدانعقاد خون خودداری کنید
  • از مصرف دخانیات و کشیدن سیگار خودداری کنید
  • از خوردن غذاهای چرب، پرکالری و فست‌فود پرهیز کنید
  • قبل از عمل استحمام کنید، چون چند روز پس از جراحی قادر به این کار نخواهید بود
  • تا 8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید
  • شب پیش از عمل حتما به مقدار کافی مایعات بخورید
  • تمام معاینات و آزمایشات خود را همراه داشته باشید
  • از آرایش کردن جدا خودداری کنید
  • سعی کنید لباس‌های گشاد یا جلوباز بپوشید
  • حتما شب پیش از جراحی شام سبک بخورید
  • به اندازه کافی استراحت کنید
  • سعی کنید استرس خود را کاهش دهید
  • حتما لوازم موردنیاز برای بعد از عمل را همراه خود داشته باشید
  • از کسی بخواهید که در روز عمل همراه شما باشد
  • بهتر است اگر اطلاعی درمورد مسیر کلینیک یا بیمارستان ندارید، حتما قبل از عمل یکبار مسیر را طی کنید که در روز عمل تاخیر نداشته باشید

روز جراحی بینی

رعایت تمام مراقبت‌های پیش از جراحی بینی به شما کمک می‌کند که عمل کم استرس‌تری را تجربه کنید. در روز جراحی می‌توانید پس از تکمیل فرم جراحی و پوشیدن لباس مخصوص، وارد اتاق جراحی شوید. همچنین جراح باتوجه به فرم پزشکی، مناسب‌ترین داروی بیهوشی را به شما تزریق کرده و روند جراحی را آغاز می‌کند. جراحی بینی به صورت معمول حدود 4 الی 5 ساعت زمان می‌برد.

پس از جراحی بینی چه کنیم؟

از آنجایی که جراح برای انجام جراحی بینی از داروی بیهوشی استفاده می‌کند، احتمالا افراد پس از جراحی در اتاق ریکاوری هوشیار خواهند شد. جراح می‌تواند پس از گذشت چند ساعت معاینات موردنیاز را انجام داده و در صورت صلاحدید فرد را مرخص کند. از آنجایی که هنوز عوارض داروی بیهوشی وجود دارد، بهتر است که هر فرد با کسی به عنوان همراه به بیمارستان یا کلینیک برود.

علاوه بر آن، در جلسات مشاوره برخی از نکات مراقبتی برای دوران نقاهت گفته می‌شود که رعایت آنها می‌تواند باعث سهولت این دوران شود.

دوران نقاهت رایتودکتومی
دوران نقاهت رایتودکتومی

هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی در کلینیک یا بیمارستان‌ها متفاوت است. این هزینه باتوجه به دستمزد جراح، هزینه ابزار جراحی، هزینه اتاق عمل، هزینه داروهای موردنیاز وغیره تعیین می‌شود. اما باتوجه به تغییراتی که در قیمت هرکدام از این موارد وجود دارد، نمی‌تواند قیمت دقیقی را برای این امر بیان کرد. شما می توانید برای اطلاع دقیق از هزینه ها، با کلینیک ایران لیپوماتیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا