عمل بینی

عمل جراحی بینی طبیعی | هزینه، مراحل جراحی، مراقبت ها

جراحی بینی طبیعی
جراحی بینی طبیعی

بینی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای صورت است که فرم و شکل آن تاثیرات زیادی روی چهره دارد. به همین دلیل اغلب کسانی که از فرم بینی خود راضی نیستند، به سراغ عمل جراحی بینی می‌روند. جراحی بینی طبیعی یکی از پرطرفدار شیوه‌های جراحی بینی است؛ اما دلیل این محبوبیت چیست؟

عموما کسانی که به دنبال تغییر فرم بینی خود هستند، شکل و ظاهر متفاوتی را برای بینی انتخاب می‌کنند؛ اما در این بین، برخی افراد به دنبال این هستند که بینی خود را به صورت کاملا طبیعی جراحی کنند؛ اما به‌نظر شما فرق بین این دو روش چیست؟ ایران لیپوماتیک جراح و پزشک متخصص در زمینه عمل‌های زیبایی است که سابقه زیادی در جراحی بینی، مخصوصا جراحی بینی طبیعی دارد.

اکنون برای اینکه شناخت بیشتری نسبت به جراحی بینی به روش طبیعی داشته باشیم، بهتر است روند و عملکرد اصلی آن را به صورت دقیق بررسی کنیم.

جراحی بینی و نقش آن

همانطور که گفتیم بینی یکی از اصلی‌ترین اجزای صورت است که نقش زیادی در زیبایی چهره دارد. برای کسانی که از فرم یا اندازه بینی خود راضی نیستند، جراحی بینی تاثیرگذارترین روش برای تغییر شکل یا اندازه آن است. به همین سبب جراحی بینی به یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی تبدیل شده است.

بسیاری از افراد به سبب ناراضی بودن از فرم بینی خود، اعتماد به ‌نفس کافی را ندارند. در چنین شرایطی انجام جراحی بینی و بهبود فرم و شکل آن، بهترین راهکار برای رفع مشکلات جسمی و ظاهری بینی است. علاوه بر آن، جراحی بینی می‌تواند بسیاری از مشکلات درونی بینی مانند پولیپ، عدم تنفس درست وغیره را حل کند. از گذشته تاکنون جراحان روش و سبک‌های مختلفی را برای جراحی بینی بکار برده‌اند؛ اما در این بین، جراحی بینی به شکل طبیعی پرطرفدارترین روش شناخته می‌شود.

جراحی بینی طبیعی چیست؟

اگر به دنبال طبیعی‌ترین و کم‌تغییرترین شیوه عمل بینی هستید، جراحی بینی طبیعی بهترین روش برای شما است. در این شیوه جراح کمترین میزان تغییر را در شکل و ساختار اصلی بینی ایجاد می‌کند. درواقع بیشترین تمرکز جراح بر رفع مشکلات و ایرادات درونی بینی است. در این روش جراح بدون دستکاری کردن اندازه، سایز و شکل بینی به رفع کردن مشکلات ساختاری بینی می‌پردازد.

طی این شیوه از جراحی، جراح باید بدون ایجاد هیچگونه تغییر در شکل و اندازه بینی و حتی حفره‌های آن، ساختار درونی بینی را تغییر دهد. این تغییرات شامل تغییر غضروف‌ها و نحوه‌ قرارگیری آنها، رشد نادرست غضروف‌ها وغیره است.

عمل جراحی بینی
عمل جراحی بینی

چرا به سراغ جراحی بینی طبیعی می رویم؟

مسلما بسیاری از افرادی که از فرم بینی خود راضی نیستند به دنبال راهی‌اند که تغییرات مختلفی را در شکل بینی ایجاد کنند؛ اما گاهی اوقات برخی از افراد با فرم و حتی ظاهر بینی خود مشکلی ندارند، بلکه با مشکلات درونی و ساختار آن درگیر هستند. گاهی اوقات غضروف و استخوان‌های بینی به صورت نامتقارن رشد کرده و به همان صورت روی یکدیگر قرار می‌گیرد. رشد نامتقارن استخوان‌های بینی و قرارگیری آنها در کنار یکدیگر، باعث بروز مشکلات جسمی مانند عدم تنفس درست، خروپوف کردن، پولیپ بینی، کج شدن بینی وغیره می‌شود.

در چنین شرایطی افراد باید به دنبال راهی باشند که تمام عیوب و مشکلات ساختاری خود را حل کنند. در جراحی بینی طبیعی دقیقا همین اتفاق رخ می‌دهد. جراح پیش از هرچیز با شناسایی مشکلات درونی بینی، بهترین شیوه برای جراحی را انتخاب کرده و با کمترین تغییر در فرم و شکل اصلی بینی به رفع مشکلات ساختاری آن می‌پردازد.

مزیت های جراحی بینی به روش طبیعی

همانطور که جراحی بینی به روش طبیعی یکی از کاربردی‌ترین و بهترین روش‌های عمل بینی است؛ اما اصلی‌ترین عاملی که باعث محبوبیت این شیوه جراحی شد، مزیت‌های آن بود. اولین مزیت این روش در مقایسه با سایر شیوه‌های جراحی این است که در عین حفظ کردن فرم و شکل اصلی بینی، باعث رفع بسیاری از مشکلات درونی بینی می‌شود. به زبان ساده‌تر میتوان گفت این جراحی علاوه بر داشتن جنبه‌های زیبایی، جنبه درمانی داشته و شرایط جسمی فرد را بهبود می‌دهد.

یکی دیگر از مزیت‌های این جراحی است که دوران نقاهت کمتری دارد. درواقع از آنجایی که در این جراحی تغییرات کمتری در بینی ایجاد می‌شود، فرد پس از انجام جراحی هم با دوران نقاهت آسان‌تری روبرو است. علاوه بر آن، بسیاری از افرادی که پیش از این سابقه جراحی بینی را داشته‌اند، می‌توانند با انجام این جراحی، فرم بینی خود را ترمیم کنند.

جراحی بینی طبیعی یا فانتزی، کدام تاثیر بیشتری دارد؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعین در جلسات مشاوره می‌پرسند درمورد میزان تاثیرگذاری شیوه‌های جراحی است. به زبان ساده‌تر، یک جراح برای عمل بینی با روش‌های مختلفی مانند عمل بینی طبیعی، فانتزی، نیمه فانتزی وغیره روبرو است. هر فرد هم پیش از انجام جراحی باید بین این روش‌ها، یک شیوه را برای عمل خود انتخاب کند. به همین دلیل بیشتر مراجعین با این موضوع که کدام یک از این شیوه‌ها تاثیر بیشتری در چهره دارند روبرو هستند!

خب مسلما پاسخ به این سوال بسیار روشن است. همانطور که می‌دانید در روش جراحی بینی طبیعی، ساختار و فرم اصلی بینی تغییر چندانی نمی‌کند. البته این موضوع برای افرادی که فرم اصلی بینی آنها خوب و متقارن باشد صدق می‌کند. افرادی که غضروف یا استخوان‌ بینی آنها رشد نامتقارنی داشته باشد، خواه یا ناخواه با ایجاد تغییرات در فرم اصلی بینی، با شکل جدیدی از بینی خود روبرو می‌شوند.

در این بین روش‌های مانند عمل فانتزی یا نیمه فانتزی بینی بیشترین تغییر را در فرم اصلی بینی ایجاد می‌کند. زیرا در این روش‌ها ساختار و استخوان‌بندی‌های درونی بینی به صورت کامل دستکاری می‌شود. به همین دلیل افرادی که قصد دارند بیشترین تغییر را در فرم بینی خود ایجاد کنند، می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند؛ اما دقیقا در نقطه مقابل این روش، جراحی بینی به روش طبیعی وجود دارد که هدف اصلی آن رفع مشکلات درونی بینی و بعد از آن بهبود فرم بینی است.

عوارض جراحی بینی
عوارض جراحی بینی

روش های جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی به روش طبیعی به دو روش انجام می‌شود. انتخاب هرکدام از این روش‌ها باتوجه به نوع بینی و ساختاری که دارد انجام می‌شود. جراح می‌تواند در جلسات مشاوره پیش از عمل، با انجام چند معاینه، ساختار و فرم بینی را بررسی کرده و سازگارترین روش برای جراحی را انتخاب کند. روش‌های جراحی به صورت زیر است:

جراحی باز

در این شیوه جراح با ایجاد برش‌های مختلف، تیغه اصلی و میانی بینی را جراحی کرده و تغییرات اصلی را در همان قسمت ایجاد می‌کند. در این روش جراح به صورت کامل روی بینی و ساختارهای درونی آن تسلط دارد.

جراحی بسته

روش جراحی بسته قدیمی‌ترین شیوه برای جراحی بینی است که در آن جراح برش‌های را در اطراف بینی ایجاد کرده و با برداشتن پوست بینی، استخوان‌های بینی را کمی تغییر می‌دهد. در این روش برخلاف روش قبلی جراح تسلط کمتری روی ساختار و فرم اصلی بینی دارد.

ماندگاری نتیجه عمل با مراقبت های اصولی

مراقبت‌ها و نکات ضروری در دوران نقاهت جراحی بینی بسیار مهم است؛ اما نکته مهمی که درمورد این مراقبت‌ها وجود دارد، این است که فرقی نمی‌کند شما کدام شیوه را برای جراحی بینی انتخاب کرده‌اید، بلکه اصول و نکات مراقبت‌های بعد از جراحی بینی کاملا یکسان و مشخص است. استفاده از کمپرس سرد، عدم ماساژ و فشار به بینی، بالا نگه‌داشتن بینی و غیره از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکات بعد از جراحی بینی است. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق‌تر از چگونگی انجام این جراحی با مشاورین ما در کلینیک ایران لیپوماتیک در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا