ابدومینوپلاستیلیپوماتیک

جراحی زیبایی شکم و معجزات آن پس از زایمان

قطعا یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی که باعث برهم ریختن تناسب اندام بانوان می‌شود، بارداری و زایمان است. هرچند که این اتفاق یکی از بزرگ‌ترین و دلپذیرترین اتفاقاتی است که در زندگی هر زنی رخ می‌دهد، اما عوارض و تاثیرات آن تا مدت‌ها پس از زایمان باقی می‌ماند. افتادگی پوست، برهم ریختن تناسب اندام، شل شدن پوست وغیره از بارزترین تاثیرات این اتفاق است. اما برای حل آن چه باید کرد؟

ایران لیپوماتیک یکی از برترین پزشکان کلینیک ایران لیپوماتیک است که سال‌های زیادی در عرصه زیبایی فعالیت دارد. باتوجه به اینکه افراد مختلفی هرساله برای جراحی‌های مختلف به این پزشک مراجعه می‌کنند، دکتر مروتی، جراحی زیبایی شکم را بهترین راهکار برای از بین بردن تاثیرات بارداری می‌داند. اما به‌نظر شما کدام عمل از جراحی‌های زیبایی شکم تاثیر بیشتری دارد؟

برای اینکه بدانیم کدام یک از روش‌های جراحی زیبایی شکم تاثیر بیشتری در از بین بردن چربی‌های اضافی پس از زایمان و افتادگی پوست دارد، باید پیش از هرچیز نقش و عملکرد این شیوه‌ها را بشناسیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بارداری و اثرات آن

اغلب بانوانی که به دهه دوم یا سوم زندگی خود نزدیک می‌شوند، به داشتن فرزند علاقه‌مند هستند. اما بارداری و داشتن فرزند تنها تحمل 9 ماه و نگه‌داشتن یک جنین در بطن نیست، بلکه تاثیرات آن تا مدت‌ها پس از زایمان هم همراه بانوان خواهد بود. تاثیراتی که امکان دارد گاهی باعث برهم خوردن بسیاری از عادت‌های سالم و سبک‌ زندگی شود.

اما با این وجود داشتن فرزند و لمس تجربه زیبای مادر شدن یکی از محبوب‌ترین اتفاقاتی است که در زندگی بانوان رخ می‌دهد. به همین سبب بسیاری از بانوانی که فرزند خود را به دنیا می‌آورند، حتی پس از زایمان هم از تناسب اندام خود دست نمی‌کشند و به دنبال راهی برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود هستند. دستیابی به این اندام ایده‌آل از طریق دو روش امکان‌پذیر است که در ادامه هر دو روش را برای شما مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تحرک و ورزش بیشتر، اندام ایده آل تر!

آسان‌ترین و البته طولانی‌ترین راهی که می‌تواند پس از زایمان به بانوان کمک کند که به اندام دلخواه خود برسند، ورزش و تحرک بیشتر است. درواقع از آنجایی که ورزش، فعالیت و تحرک سلول‌های داخلی بدن را بیشتر می‌کند، سوخت و ساز بدن هم به همان نسبت افزایش می‌یابد. بسیاری از بانوانی که برای زایمان خود عمل سزارین را انجام می‌دهند، می‌توانند پس از گذشت 10 الی 14 روز ورزش خود را دوباره شروع کنند.

اما همانطور که گفتیم، این روش یکی از طولانی‌ترین شیوه‌ها برای دستیابی به اندام ایده‌آل است. درواقع از آنجایی که در هنگام ورزش سلول‌های چربی و حتی بافت‌های اصلی بدن فعال می‌شوند، زمان بیشتری طول می‌کشد که چربی‌های مازاد به تکه‌های کوچک‌تری تبدیل شده و نهایتا از بین بروند. همچنین رفع افتادگی یا شل بودن پوست با استفاده از گن یا لگ‌های مخصوص و انجام ورزش‌های مداوم امکان‌پذیر است.

اما نکته مهمی که درمورد این شیوه وجود دارد، این است که بانوان باید زمان بیشتری را طی کنند که بتوانند با ورزش به اندام ایده‌ال خود برسند. همچنین باید رژیم و برنامه غذایی سالمی داشته باشند.

جراحی های شکم، لاغری در یک چشم برهم زدن

جراحی‌ زیبایی شکم، مجموعه‌ از جذاب‌ترین و شاید ترسناک‌ترین عمل‌هایی باشد که بسیاری از افراد به سبب عدم آگاهی و اطلاع نسبت به آن، از انجامش وحشت دارند. جراحی‌های زیبایی شکم در روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب مختلفی داشته و به روش‌های متنوعی انجام می‌شوند. در ادامه تعدادی از رایج‌ترین روش های جراحی شکم برای لاغری را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده‌ایم.

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک

اگر بخواهیم به یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین روش‌های حذف چربی‌های شکم اشاره کنیم، قطعا باید از تامی تاک نام ببریم. این عمل با استفاده از تجهیزات جراحی انجام شده و به بیهوشی نیاز دارد. همچنین کاملا روی چربی‌ها و پوست‌ افتاده شکم تمرکز دارد. طی این عمل، جراح با برش نواحی مشخصی از شکم و پهلو، چربی‌های مازاد را جدا کرده و پس از بریدن پوست‌های اضافی، فرم اصلی شکم و پهلو را اصلاح می‌کند.

مزیت اصلی که این عمل دارد این است که به صورت کاملا تخصصی روی چربی‌های شکم تمرکز داشته و دوران نقاهت بسیار کمتری دارد. همچنین این جراحی باعث از بین رفتن افتادگی و شل بودن پوست می‌شود. بروز ترشحات از نواحی برش، عفونت، خونریزی یا تورم از عوارض بارز این جراحی است.

بارداری و اثرات آن
بارداری و اثرات آن

لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین روش‌های حذف چربی‌های مازاد است. هرچند که این روش تنها به نابودی چربی‌های شکم نمی‌پردازد و برای کل بدن انجام می‌شود، اما نمی‌توان تاثیرات چشمگیر آن در از بین بردن چربی‌های شکم را نادیده گرفت. لیپوماتیک با استفاده از لوله‌های دستگاه کانولا انجام می‌شود. روند این عمل بدین صورت است که لوله‌های کانولا وارد حفره‌های از پیش ایجاد شده می‌شود. با حرکات ارتعاشی و لیزرهای قوی، چربی‌ها را به تکه‌های کوچک‌تری تبدیل می‌کند.

کاهش عوارضی مانند عفونت یا خونریزی، دوران نقاهت آسان و کاهش هزینه نسبت به سایر روش‌های لاغری از اصلی‌ترین مزیت‌های لیپوماتیک است. اما در نقطه مقابل این مزیت‌ها، عوارضی مانند سرگیجه، تورم، التهاب، کبودی و خستگی وجود دارد که با مصرف داروهای مسکن رفع می‌شود.

لیپوساکشن

لیپوساکشن در مقایسه با سایر روش‌های لاغری سابقه بیشتری دارد. این روش هم مانند ابدومینوپلاستی با استفاده از ابزارهای جراحی انجام می‌شود. طی این عمل جراح نواحی مشخصی از بدن یا شکم را برش داده و با برداشتن پوست روی شکم و پهلو، توده‌های چربی را از بافت اصلی شکم جدا می‌کند. پس از آن پوست اضافی شکم را برش داده و فرم شکم و پهلو را اصلاح می‌کند. اگر بخواهیم به مزایای جراحی لیپوساکشن اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • نتیجه بسیار خوب و ماندگار
  • از بین بردن چربی‌ها به صورت یکجا
  • لاغری در کمترین زمان ممکن
  • هزینه مناسب جراحی و…

 اما با وجود تمام این مزیت‌ها، عوارضی مانند خونریزی از نواحی برش، عفونت، عدم تقارن و تورم از بارزترین نشانه‌های است که در دوران نقاهت نمایان می‌شود.

کدام روش جراحی زیبایی شکم برای من بهتر است؟

باتوجه به نکات گفته شده به‌نظر شما کدام روش برای لاغری شما مناسب‌تر است؟ قطعا تعیین این موضوع چیزی نیست که به سادگی قابل انجام باشد. درواقع هر فرد باید برای انتخاب بهترین شیوه لاغری در جلسات مشاوره شرکت کرده و پس از معاینات تیم جراحی، بهترین و سازگارترین روش‌ را برای لاغری انتخاب کند.

همچنین پزشک و تیم جراحی می‌توانند باتوجه به آزمایشات و معاینات انجام شده از یک سو، و از سوی دیگر با عملکرد و نقشی که هر کدام از شیوه‌های جراحی زیبایی شکم در بدن دارند، سازگارترین روش را به افراد توصیه کنند.

جراحی شکم پس از بارداری
جراحی شکم پس از بارداری

با خطرات جراحی زیبایی شکم چه کنیم؟

همانطور که در قسمتی از مقاله اشاره کردیم، بسیاری از افراد به سبب عدم آگاهی و اطلاع از چگونگی شیوه‌های جراحی شکم، حس می‌کنند که با عمل‌های ترسناک و خطرناکی روبرو هستند. درصورتی که هیچکدام از این شیوه‌های جراحی خطرناک نیستند. درواقع یکی از بارزترین ترس‌های بسیاری از افراد این است که با خطرات ناشی از جراحی‌ زیبایی شکم چه کنند؟

لازم به ذکر است که این دسته از عمل‌ها اصلا خطرناک نیستند. بلکه بروز عوارض با شدت بسیار زیاد و عدم کاهش یا بی‌توجهی به آنها خطرناک است. به زبان ساده‌تر، اگر فردی پس از گذشت چند هفته از عمل جراحی شکم همچنان با عوارض نسبتا شدیدی روبرو بود و با مسکن یا روش‌های دیگر رفع نشد باید حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کند.

انتخاب درست، نتیجه درخشان

اگر به هردلیلی نسبت به آناتومی بدن خود شناختی ندارید، پیش از هرچیز با یک پزشک حاذق مشورت کنید. پزشک می‌تواند با بررسی معاینات و آزمایش‌های شما، بهترین شیوه را برای جراحی زیبایی شکم به شما توصیه کند. پس با یک انتخاب درست، بهترین نتیجه را برای خود رقم زده و سلامتی خود را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا