ابدومینوپلاستیلیپوماتیک

بهترین و موثر ترین روش های جراحی زیبایی شکم، چگونه لاغر شویم؟

با پیشرفت علم پزشکی و روش‌های جدید جراحی، پزشکان و جراحان این عرصه شیوه‌های مختلفی را برای جراحی زیبایی شکم ارائه دادند؛ اما به‌نظر شما بهترین شیوه جراحی شکم چیست؟ یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی برای مردم، داشتن شکم صاف و تخت است؛ اما چگونه می‌توان حجم زیادی از چربی‌های مازاد را از بین برد و به یک شکم صاف و تخت رسید؟

ایران لیپوماتیک، جراح ماهر کلینیک ایران لیپوماتیک است که سال‌های زیادی در عرصه عمل‌های زیبایی و جراحی شکم فعالیت داشته است. امروز ما در این مقاله قصد داریم با بررسی روش‌های جراحی شکم، بهترین روش برای این جراحی را بشناسیم و تاثیرات آن در بدن را درک کنم. پس اگر از چربی‌های مازاد خود خسته شده‌اید و به‌دنبال بهترین روش جراحی شکم هستید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چاقی و کاهش اعتماد به نفس

همانطور که گفتیم معیارها و عوامل زیادی در تعیین زیبایی اندام نقش دارند. داشتن شکم صاف و تخت یکی از اصلی‌ترین عواملی زیبایی اندام است؛ اما بسیاری از افراد به سبب چربی‌های زیادی که در نواحی شکم و پهلو خود دارند، از داشتن این معیار زیبایی محروم می‌شوند؛ اما به‌نظر شما چگونه می‌توان از شر این چربی‌های مازاد راحت شد؟ چرا افرادی که با چربی‌های مازاد شکم و پهلو درگیرند همیشه در تلاش‌اند که این چربی‌های مازاد را از بین ببرند؟

اینکه فردی به اندام ایده‌آل خود برسد تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس دارد. درواقع هنگامی که افراد به جای چربی‌های مازاد در نواحی شکم و پهلو، با شکمی صاف و تخت و سفت روبرو باشند، اعتماد به نفس بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه و حتی زندگی روزمره خود دارند به همین دلیل به سراغ روش‌های مختلفی می‌روند که بتوانند این چربی‌های مازاد را از بین ببرند.

روش های مختلف برای لاغری

روش‌های مختلفی برای لاغری وجود دارد که هرکدام از آنها، تاثیرات مختلفی روی بدن دارند. بسیاری از این روش‌ها به صورت جراحی انجام می‌شود؛ اما اینکه این جراحی‌ها چقدر روی بدن تاثیر داشته باشد و ماندگاری نتایج آن چه مدت باشد، امری است که باتوجه به مراقبت‌های دوران نقاهت و ساختار بدن تغییر می‌کند. در بخش زیر به معرفی برخی از بهترین روش‌های لاغری می‌پردازیم.

روش‌های طبیعی و تحرک بیشتر

اگر بخواهیم به یکی از ابتدایی‌ترین و بی‌دردسرترین؛ اما در عین حال سخت‌ترین روش‌های لاغری اشاره کنیم، باید از ورزش و تحرک زیاد نام ببریم. از گذشته تاکنون اغلب مردم بر این باور بوده‌اند که بهترین راه برای لاغری و از بین بردن چربی‌های اضافی، ورزش و تحرک بیشتر است؛ اما برای بسیاری از افرادی که با حجم زیادی از چربی‌های مازاد روبرو هستند، ورزش به‌تنهایی روش کاربردی نیست. به همین سبب این دسته از افراد باید به فکر شیوه بهتری باشند.

البته که نمی‌توان منکر تاثیرات ورزش بر لاغری شد. به زبان ساده‌تر، در هنگام ورزش تمام سلول‌های داخلی بدن به تحرک افتاده و سوخت‌و‌ساز بیشتری دارند. به همین سبب چربی‌های اضافی را با خود درگیر کرده و بخش‌ زیادی از آن را نابود می‌کنند؛ اما نکته مهمی که درمورد این روش وجود دارد این است که لاغری با ورزش نیازمند طی کردن زمان طولانی‌تری است.

انجام جراحی‌های مختلف

در سوی دیگری از داستان لاغری، اگر بخواهیم به یک روش ساده و سریع برای حذف چربی‌های مازاد اشاره کنیم، قطعا باید از عمل‌های جراحی لاغری نام ببریم. جراحی‌های لاغری به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود و هرکدام از این شیوه‌ها عملکرد و تاثیرات خاص خود را دارند. در این بین هر فرد باتوجه به آناتومی و ساختار بدن خود، بهترین شیوه جراحی شکم را انتخاب کرده و در کمترین زمان با حذف چربی‌های اضافی شکم و پهلو، به بهترین فرم از شکم خود می‌رسد.

جراحی ابدومینوپلاستی
جراحی ابدومینوپلاستی

انواع روش های جراحی شکم

همانطور که گفتیم برای جراحی شکم روش‌های مختلفی وجود دارد. از روش‌های قدیمی که با استفاده از تجهیزات جراحی انجام می‌شد تا خلاقانه‌ترین و جدیدترین روش‌های جراحی که با استفاده از دستگاه‌های لیزری انجام می‌شود. در بخش زیر به معرفی اصلی‌ترین شیوه‌های جراحی شکم می‌پردازیم.

لیپوساکشن

لیپوساکشن ابتدایی‌ترین شیوه جراحی لاغری است که جراحان برای حذف چربی‌های مازاد انجام می‌دادند. در این شیوه پزشک از تجهیزات و ابزارهای مخصوص جراحی استفاده می‌کند. همچنین از انجایی که طی این جراحی برش‌های روی سطح بدن ایجاد می‌شود، جراح باید از داروهای بیهوشی استفاده کند.

طی جراحی لیپوساکشن، ابتدا جراح برش‌های را روی سطح بدن ایجاد می‌کند، سپس با برداشتن پوست بدن، توده‌های چربی را از بافت اصلی بدن جدا می‌کند. پس از آن با برش پوست‌های اضافی، عضلات اصلی بدن را به یکدیگر بخیه می‌زند. یکی از مزیت‌های بسیار جذاب این جراحی این است که فرد با انجام آن با حذف زیادی از چربی‌های مازاد خود خداحافظی می‌کند.

عوارضی مانند عفونت، عدم تقارن بخش‌های مختلف بدن، بروز ترشحات، خونریزی از نواحی برش، سردرد و سرگیجه، تهوع، بدن درد و آمبولی از رایج‌ترین عوارض جراحی لیپوسکشن است که در صورت عدم انتخاب صحیح پزشک و تیم جراحی رخ می‌دهد.

لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی نوین و جدید از جراحی لاغری است. این شیوه در گذشته به روش لیپوساکشن انجام می‌شد؛ اما با افزایش عوارض آن، جراحان از ابزارهای جدیدتری برای حذف چربی‌های بدن استفاده می‌کنند. در این روش جراح فقط باید حفره‌های کوچکی را روی سطح بدن ایجاد کند. سپس لوله‌های مخصوص دستگاه وارد این حفره‌ها شده و با ایجاد حرکات ارتعاشی، به خرد و تکه کردن چربی‌های مازاد می‌پردازد.

پس از آن جراح با استفاده از دستگاه‌های مخصوص مکش، چربی‌های خرد شده را از بدن خارج کرده و به سرنگ‌های مخصوص منتقل می‌کند. اصلی‌ترین مزیت این جراحی در این است که جراح می‌تواند از همین چربی‌های مازاد برای تزریق به دیگر نواحی بدن و فرم‌دهی بهتر آن استفاده کند. با این کار احتمال آلرژی یا حساسیت به تزریق چربی بسیار کاهش می‌یابد.

از اصلی‌ترین مزیت‌های این روش می‌توان به ماندگاری نتیجه عمل، سفت شدن پوست، از بین رفتن سلولیت‌های پوستی و عوارض بسیار کمتر اشاره کرد.

عمل لیپوماتیک یا لیپوساکشن
عمل لیپوماتیک یا لیپوساکشن

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی، نامی که قطعا برای بسیاری از افرادی که طرفدار جراحی‌های شکم هستند آشنا است. شاید اگر به صورت اتفاقی از افراد متخصص در مورد بهترین شیوه جراحی شکم سوال کنیم، از جراحی ابدومینوپلاستی نام ببرند. این جراحی به صورت متمرکز روی چربی‌های ناحیه شکم انجام می‌شود. همچنین با استفاده از ابزارهای مخصوص جراحی انجام شده و نیازمند بیهوشی عمومی است.

طی این جراحی، جراح ابتدا برش‌های مخصوصی را روی شکم ایجاد می‌کند. نحوه ایجاد این برش‌ها باتوجه به نوع روش انتخاب شده متغیر است. جراحی ابدومینوپلاستی در سه روش کامل، مینی و گارداگرد انجام می‌شود. پس از ایجاد برش روی نواحی شکم، جراح با برداشتن پوست اضافی، چربی‌ها را از بافت اصلی شکم جدا می‌کند، سپس با برش دادن قسمت اضافی پوست، فرم بسیار زیبایی به شکم می‌بخشد.

ابن کار باعث بهبود فرم کمر و شکم می‌شود. استفاده از این روش در از بین بردن چربی‌های مازاد باعث می‌شود که شکم فرم سفت و صاف‌تری به خود بگیرد. همچنان دوران نقاهت بسیار ساده‌تری دارد.

چگونه بهترین شیوه جراحی شکم را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین شیوه جراحی شکم با چند عامل امکان‌پذیر است. ابتدا پیش از هرچیز فرد باید تمام معاینات و آزمایش‌های خواسته شده را انجام دهد. سپس با ارائه این معاینات به پزشک، تیم جراحی شناخت بیشتری در آناتومی و سیستم بدن فرد دارد. بدین ترتیب تیم جراحی و پزشک می‌توانند بهترین شیوه جراحی شکم را برای افراد انتخاب کنند.

شما می‌توانید برای بهره‌گیری از مشاوره‌های درست یک جراح خوب و ماهر، با مشاوران و جراحان ما در کلینیک ایران لیپوماتیک تماس بگیرید. ما بهترین خدمات را با مناسب‌ترین هزینه جراحی شکم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا