لیپوماتیک

با لیپوماتیک بازو، از شر افتادگی بازوهای خود راحت شوید

لیپوماتیک بازو، عملی که شاید برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد. اما بسیاری از افراد دیگر به دلیل داشتن چربی‌های شل و افتاده در نواحی بازو، قطعا با این عمل آشنایی داشته و از آن برای از بین بردن چربی‌های اضافی بازو و سفت کردن پوست خود استفاده می‌کنند. درواقع این عمل تنها بخشی از جراحی لیپوماتیک است که برای کل اندام‌های بدن انجام می‌شود.

لیپوماتیک بازو علاوه بر از بین بردن چربی‌های اضافی این ناحیه، مزیت‌های زیاد دیگری دارد که توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده است. ایران لیپوماتیک یکی از پزشکان کلینیک ایران لیپوماتیک است که تجربه‌های زیادی درمورد این نوع جراحی دارد. همچنین به سبب نتایج بسیار خوبی که از این جراحی به دست آورده، انجام آن را به بسیاری از مراجعین خود توصیه می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم با بررسی تمام نکات اصلی جراحی بازو با بهترین روش برای نابودی چربی‌ها مواجه شویم. پس اگر از فرم و افتادگی بازوهای خود خسته شده‌اید، تا انتها همراه ما باشید.

افتادگی بازو و مشکلات آن

امروزه بسیاری از بانوان با افزایش سن و بارداری یا زایمان، با معضل بزرگی به نام افتادگی بازو روبرو می‌شوند. درواقع از آنجایی که پس از افزایش یا کاهش‌های ناگهانی وزن، تعداد زیادی از سلول‌های چربی تغییر می‌کند، بافت پوست بدن شل و افتاده می‌شود. افتادگی و شل بودن پوست‌های بازو یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی است که افراد با آن درگیر هستند.

حتی در بسیاری از موارد فرد اندام چاقی ندارد، اما به دلیل نوع ساختار و آناتومی بدن و تغییرات زیادی که در بدن او وجود داشته است، با افتادگی و شل بودن بازو درگیر است. خب، به‌نظر شما برای حل این مشکل چه باید کرد؟ آیا می‌توان این معضل را با ورزش حل کرد؟

رفع افتادگی بازو با ورزش، شایعه یا واقعیت؟

مسلما ابتدایی‌ترین روشی که برای لاغری به ذهن هرکسی می‌رسد، ورزش و رژیم‌های لاغری است. این روش دارای مزیت‌های زیادی است. از نداشتن عوارض عمل و سختی‌های آن تا ماندگاری بیشتر نتایج ورزش، از بارزترین مزیت‌های این شیوه لاغری است. اما نکته و سوال بسیار مهمی که درمورد این شیوه از لاغری وجود دارد این است که چقدر طول می‌کشد که فرد با ورزش از شر افتادگی بازو خلاص شود؟

ورزش و مشاهده نتایج آن در لاغری افراد یکی از طولانی‌ترین روش‌های لاغری به شمار می‌رود. البته اگر بخواهیم این شیوه از لاغری را با روش‌های دیگری مانند عمل‌های جراحی مقایسه کنیم، ورزش کردن شیوه نسبتا کندتری است. دلیل این نتیجه هم میزان فعالیت‌های سلول‌های داخلی است.

به زبان ساده‌تر، هنگامی که فرد تحت عمل جراحی لاغری مانند لیپوماتیک قرار می‌گیرد، تمام چربی‌های مازاد به صورت یکجا از بدن خارج می‌شوند. اما با ورزش یا رژیم‌های غذایی فقط سلول‌های چربی به تحرک افتاده و با فعالیت دوباره کلاژن‌ها، سلول‌ها و توده‌های چربی به تکه‌های کوچک‌تری تبدیل شده و درنهایت از بین می‌روند.

رفع افتادگی بازو
رفع افتادگی بازو

رفع افتادگی بازو به روش لیپوماتیک

همانطور که می‌دانید لیپوماتیک یکی از رایج‌ترین شیوه‌های نابودی چربی و افتادگی پوست است. این عمل علاوه بر از حذف چربی‌های مازاد، باعث از بین رفتن شل بودن پوست هم می‌شود. لیپوماتیک بازو یکی از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی است که به صورت متمرکز به فرم‌دهی بازو می‌پردازد.

در این عمل جراح ابتدا بخش‌های مختلفی از بازو را مشخص کرده و حفره‌های کوچکی را روی آن ایجاد می‌کند. سپس لوله‌های کانولا وارد این حفره‌ها شده و با بکارگیری مستقیم اشعه‌های قوی و لیزر، توده‌های بزرگ چربی را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کند. پس از آن جراح می‌تواند تمام این چربی‌های مازاد را با استفاده از دستگاه ساکشن از بافت اصلی جدا و به سرنگ‌های مخصوص منتقل کند.

البته لازم به ذکر است که اگر میزان چربی‌های بازو بسیار زیاد باشد، جراح باید برش‌های نسبتا بیشتری ایجاد کرده و از لوله‌های بیشتری استفاده کند. از دیگر مزیت‌های این عمل باید به استفاده دوباره از چربی‌های بازو اشاره کنیم. به زبان ساده‌تر، جراح می‌تواند تمام چربی‌های استخراج شده را به نواحی دیگری از بدن مانند سینه یا باسن تزریق کرده و فرم بهتری به آنها دهد. جراحی لیپوماتیک بازو حدود 1 الی 3 ساعت زمان می‌برد.

دوران نقاهت جراحی بازو

جراحی بازو یکی از کم‌دردسرترین و بی‌خطرترین جراحی‌ها است. دوران نقاهت این عمل حدود 2 الی 3 هفته بوده و افراد می‌توانند پس از آن دوباره فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهند. اما لازم به ذکر است که بیماران باید طی این دوران و حتی چند هفته پس از دوران نقاهت، از گن‌های طبی مخصوص استفاده کنند. انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین هم پس از گذشت حدود 5 الی 6 هفته امکان‌پذیر است.

پس از لیپوماتیک بازو چه کنیم؟

همانطور که دوران نقاهت جراحی بازو یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین دوران‌ها است، مراقبت‌های این بازده زمانی هم بسیار ساده اما حساس محسوب می‌شود. به صورت کلی افرادی که جراحی بازو را انجام می‌دهند باید به‌اندازه کافی استراحت داشته باشند. همچنین باید از مصرف داروهای ضدانعقاد خون خودداری کرده و داروهای مسکن را تحت نظر پزشک مصرف کنند. مراقبت از نواحی لیپو شده و پیاده‌روی‌های منظم و انجام فعالیت‌های سبک روزانه از دیگر مراقبت‌های این دوران است.

حذف چربی بازو
حذف چربی بازو

هزینه جراحی بازو

هزینه لیپوماتیک بازو باتوجه به کلینیک یا مرکز درمانی که این عمل جراحی در آن انجام می‌شود قابل تعیین است. علاوه بر آن، فرد باید هزینه دستمزد جراح و تیم جراحی و تجهیزات مورد استفاده را پرداخت کند. هزینه آزمایش‌های پیش از عمل، داورهای مسکن و موردنیاز پس از عمل و خریداری گن طبی از دیگر هزینه‌های مربوط به این جراحی است.

با بازوهای شل و افتاده خود خداحافظی کنید!

قطعا برای داشتن یک اندام خوب و رویایی، روش‌ها و حتی معیارهای زیادی وجود دارد. بسیاری از افراد به دلایل مختلف با حجم زیادی از چربی‌های مازاد در نواحی خاصی از بدنشان مواجه می‌شوند. بازو هم دقیقا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بدن است که به دلیل بافت بسیار حساسی که دارد، چربی‌های زیادی در آن جمع شده و پوست آن را شل و افتاده می‌کنند. اما با جراحی لیپوماتیک بازو به صورت کامل با این افتادگی و بدفرمی بازوهای خود خداحافظی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا